Ђаци начитанци

Поштовани ученици и родитељи,

Школска библиотека поново покреће учешће за Ђака начитанка J.

Сваког месеца ћемо на огласној табли школе и на сајту објављивати ко су Ђаци начитанци за тај месец, а ученици који до краја школске године сакупе најмање 15 печата добиће диплому Ђака начитанка!

Од ове године имамо прецизно дефинисана правила која можете прочитати на овом линку.

Радујемо се вашим Читалачким дневницима пуним радова и цртежа!

Марија Даниел и Душанка Игњатовић

ПРАВИЛНИК ЗА УЧЕСТВОВАЊЕ ЗА ЂАКА НАЧИТАНКА ОШ „МИХАЈЛО ПУПИН“ ИЗ ВЕТЕРНИКА

Сваки ученик који у току школске године води Читалачки дневник и уради најмање 15 анализа дела и добије 15 печата, у складу са разредом који похађа, носиће престижну титулу Ђака начитанка.

Печате додељује библиотекар школе који и прегледа Дневник читања.

Сваки ученик који у току једног месеца текуће школске године уради најмање две анализе и добије два печата носиће титулу Ђака начитанка месеца и његово име ће бити истакнуто на огласној табли школе и на сајту школе.

Наслови дела која су обавезна за читање биће истакнута у школској библиотеци.

Због прегледности, за Читалачке дневнике пожељно је користити свеске великог формата. Та свеска треба да буде намењена само за писање за Ђака начитанка и може се користити и за више разреда.

Саставе је потребно писати графитном или хемијском оловком (ово је наша препорука), употреба белила, зарад исправке грешке, дозвољена je.

Цртежи и илустрације прочитаног дела обавезни су за ученике од првог до четвртог разреда. Илустрација која прати дело треба да стоји одмах испод текста и да буде обојена дрвеним бојицама.

Уколико библиотекар сматра да обрада дела није урађена комплетно по критеријумима, има могућност да га врати на дораду. Комплетно обрађено дело ће означити печатом. Ученик који у току школске године, а најкасније до 30. маја сакупи најмање 15 печата, добиће престижну диплому Ђака начитанка.

Правила:

Први разред – у првом полугодишту ученици могу само илустровати кратке прозне форме или песме које су прочитали или им их је неко други прочитао. Кратке народне умотворине (брзалице, разбрајалице, пословице, загонетке) треба у целости да препишу у Читалачки дневник и да их науче напамет. Могу научити и одређену песмицу напамет и изрецитовати је, и за то ће добити печат у Дневник читања.

У другом полугодишту треба да укратко препричају причу и извуку кратку поуку, са најмање пет реченица, уз обавезну илустрацију.

Од другог до четвртог разреда ученици треба да препричају дело на једној за млађи узраст, односно на две стране, за старији узраст. Илустрација испод текста је обавезна.

Ученици петог и шестог разреда у обавези су да напишу кратку биографију писца и ураде једноставнију анализу дела, са што мање препричавања. Илустрација није неопходна, али није забрањена. Обим анализе текста треба да буде на најмање две стране.

Ученици седмог и осмог разреда треба да напишу биографију писца са акцентом на неки занимљив детаљ и обавезно навести најпознатија дела. Писати у форми есеја, у правцу анализе дела, како би се истакла ученикова особност, индивидуалност, машта, идеје, размишљања. Обим текста треба да буде на три и више страна.

Марија Даниел и Душанка Игњатовић